כדי להתחיל עם שיווק באמצעות תוכן, ישנם כמה צעדים שמומלץ לעקוב אחריהם:
הגדר את הקהל והמטרות שלך – עליך להבין את מי הלקוחות המתאימים לעסק שלך ולציין את המטרות שלך עבור התוכן שאתה מייצר.
חקור והבן את התחומים הנלווים לעסק שלך – חקור את התחומים המתאימים לעסק שלך וגלה אילו נושאים ותוכן מתאימים לקהל יעד ולמטרות המבוקשות.
בחר את סוגי התוכן המתאימים לקהל יעד שלך – תוכן יכול לכלול מאמרים בבלוג, וידאו, פודקאסטים, תמונות, סטוריים ברשתות חברתיות, טקסטים למיילים ועוד.
פתח תכנית תוכן – לאחר שהחלטת על סוגי התוכן המתאימים, פתח תכנית תוכן שתציין את הנושאים, המטרות והצורך בתוכן.
צור תוכן איכותי – צור תוכן איכותי ואטרקטיבי המתאים לקהל יעד ולמטרות המבוקשות. נכון לזמן הנוכחי, כדאי לשקול יותר גם אפשרויות וידאו ופודקאסטים במקביל לטקסט.
פרסם את התוכן – פרסם את התוכן במקומות המתאימים לקהל היעד, כגון אתר האינטרנט שלך, רשתות חברתיות, בלוגים רלוונטיים, וכו'. כדאי גם לקדם את התוכן באמצעות שיטות כמו פרסום ברשתות חברתיות, פרסומות תשלום לקליק (PPC), קידום אתרים (SEO) ועוד.
מדד ונהל את התוכן – נכון להתחיל תקופת הקמפיין, כדאי להתחיל למדוד ולנהל את התוכן באמצעות כלים כמו Google Analytics ועוד, כדי לבדוק את ההשפעה ולהתאים את הקמפיין לפי התוצאות.
תזכורת חשובה: כדי להיות מצליח בשיווק תוכן, חשוב לייצר תוכן איכותי ומעניין המתאים לקהל היעד ולמטרות המבוקשות, וכן לנהל את הקמפיין באופן יעיל ולמדוד את ההשפעה שלו כדי להתאים אותו לפי התוצאות.