בשיווק בדואר אלקטרוני, נהוג להשתמש בקוד HTML על מנת ליצור תצוגה מותאמת אישית יותר לנמענים. עם זאת, זה לא אומר שצריך להתעלם מהגרסה של טקסט רגיל בכלל. בדרך כלל, מומלץ לכלול גם גרסה טקסטואלית של הדוא"ל לצד הגרסה המעוצבת ב-HTML.
סיבה לכך היא שישנם נמענים שמשתמשים בתיבות דואר אלקטרוני ישנות או מכשירים שלא תומכים באופן מלא ב-HTML. גרסת טקסט רגילה יכולה לספק חוויית צפייה יעילה יותר לנמענים הללו, וכן להפחית את סיכון שהדוא"ל יישלח לתיבת הספאם.
בכל מקרה, כדאי לבדוק את התצוגה של הדוא"ל בכל הגרסאות, כולל הגרסה המותאמת לנייד והגרסה בתצורת טקסט רגיל לפני ששולחים את המסר למשלוח הרחב. בכך ניתן לוודא שהתצוגה נכונה וטובה לכל הנמענים.