...

כיצד לבנות אתר חנות E-commerce מחדש ולשמור על הקידום בגוגל?

ECOMMERCE לשמור על הקידום

מה לעשות כאשר אנחנו רוצים לפתח אתר אינטרנט Ecommerce חדש – חנות אינטרנטית חדשה ולהחליף את האתר הישן בחנות החדשה? ישנם מספר נקודות חשובות שעלינו לקחת בחשבון. החלפת אתר E-commerce מהישן לחדש, יכולה להיות משימה לא מפשוטות אבל זה אפשרי:) אם נוכל להבטיח שהאתר שלנו יעבור סדרה של פעולות ונבצע מספר בקרות, נוכל לעשות את המשימה הזאת בהצלחה. האתר ישמור על הקידום שלו בעת המעבר ואנחנו נוכל להמשיך במטלות ה SEO באתר החדש.

בעת העברת אתר איקומרס, ישנן מספר נקודות חשובות שיש לבצע כדי להבטיח שהקידום בגוגל לא ייפגע. הנה רשימה של הפעולות המרכזיות שיש לבצע:

  1. הכנת תכנית העברה מפורטת:
    • להגדיר מטרות ומועדים.
    • לבדוק את הסיבה להעברה ולוודא שהיא מוצדקת – זאת נקודה די חשובה תגדישו לה זמן – לא תמיד צריך לבנות אתר חדש לפעמים אפשר לחדש את הישן.
  2. גיבוי האתר והמידע באתר:
    • השלב הראשון והחשוב ביותר – ובלעדיו אסור להתקדם. לגבות את כל התוכן, הקבצים, והבסיסי נתונים של האתר הישן (אל תתבלבלו יש את האתר ויש את מסד הנתונים – צריך לגבות את שניהם). לוודא שהאתר מגובה בצורה שתוכלו להקים אותו מחדש. ניתן אפילו להקים אותו מחדש על סאב דומיין או דומיין אחר (חשוב לסגור באתר המשוכפל את האפשרות של גוגל לאנדקס אותו). ניתן לעשות זאת בעזרת המדריך הקצר כאן: איך לחסום את גוגל מסריקת האתר שלי?
    • לאחר שגיבינו ובדקנו את הגיבוי, חשוב לוודא שיש לנו גישה לכל החשבונות הקשורים לאתר הישן והחדש: גישה לאזור האישי באתר בו נרכש השרת והדומיין, פרטי גישה ל- FTP, פרטי גישה לדאטאבייס, פרטי גישה למערכת ניהול של האתר (לדוגמא גישה לוורדפרס עבור מי שפיתח את החנות שלו על וורדפרס).
  3. ממשיכים לעשות SEO באתר הישן.
    • לערוך דוח SEO מלא של האתר הקיים (מיקומים של מילות מפתח במעקב, קישורים נכנסים, תנועה בעמודים שונים וכו'). תנסו ליצרו את הדו"ח המלא ביותר שניתן. – איך לעשות דו"ח SEO לאתר שלי?
    • לאתר את הדפים עם הביצועים הטובים ביותר.
  4. העברתם את המידע לאתר החדש? אז בואו ניגש לעבוד – הגדרת 301 הפניות:
    • ליצור מפת הפניות (Redirect Map) מכתובות האתר הישנות לכתובות החדשות.
    • להבטיח שההפניות הן קבועות (301).
      • שמירה על מבנה הקישורים: בניית האתר החדש עלולה להשפיע על מבנה הקישורים הקיימים של האתר הישן. חשוב לוודא שכל הקישורים הפנימיים והחיצוניים מועברים בצורה תקינה לאתר החדש. כך תשמור על הקידום האורגני של האתר ותמנע שבירת קישורים או איבוד קישורים חשובים.
      • שמירה על מבנה הקישורים הינו צעד שחשוב להבין את כמות העבודה הלא קטנה שבדרך כלל מחכה לנו כאשר אנו מעוניינים לבנות חנות אינטרנטית מחדש. בעת העברת חנות ה- e-commerce, מאוד חשוב לעשות את התהליך של הפנייה 301 עבור כל עמוד באתר. התהליך יאפשר לנו לשמור על הלינקים הקיימים שמקשרים לעמודים אחרים בתוך האתר, ובעזרתו נוכל להפנות את הגולשים ואת מנועי החיפוש לעמודים החדשים. על ידי החלפת הכתובת המקורית של העמוד בכתובת חדשה, באמצעות הפנייה 301, אנו מבטיחים שכל הניטורים והרשומים של גוגל יועברו אל הדף החדש. כך, אנו מבטיחים את השמירה על חשיבות התוכן והלינקים הקיימים, ומבנה האתר ישאר מסודר וידידותי למנועי החיפוש.
      • ההפניה 301 היא הודעה שנשלחת מהשרת של אתר האינטרנט לדפדפן או למנות חיפוש. הודעה זו מסבירה לגוגל או לכל ניסיות כניסה לעמוד הישן שהדף או האתר הועבר מכתובת URL מסויימת לכתובת URL חדשה באופן קבוע.
      • כשאתר אינטרנט משנה את הכתובת של דף מסוים, הפניה 301 מספרת לדפדפנים ולמנועי החיפוש שמה שהם חיפשו בכתובת הישנה הועבר לכתובת אתר חדשה. זה עוזר למנוע החיפוש, כמו גם לגולשים, להתמצא ולהפנות לכתובת החדשה באופן נכון. אם לא לעשות זאת הגולשים שיעברו דרך עמוד פנימי של כתבה או עמוד מוצר שהיה בעבר בכתובת מסויימת  לעמוד שאין לו מוצא – עמוד כזה נקרא עמוד 404 (דף לא נמצא).
        אסור שה יקרה ועל מנת למנוע זאת יש לבצע לכל עמוד באתר הפניה 301.
  5. עדכון קישורים פנימיים:
    • לעדכן קישורים פנימיים באתר כך שיצביעו לכתובות החדשות (יכול להיות שיהיו לינקים פנימיים באתר שלא יעבדו – לכן יש לעבור עמוד עמוד ולבדוק את כל הלינקים הפנימיים בעמודים.
    • לבדוק ולתקן קישורים שבורים.
  6. התאמת ה-XML Sitemap:
    • ליצור מפת אתר חדשה שתכיל את כל הדפים החדשים.
    • להגיש את מפת האתר החדשה לכלי מנהלי האתרים של גוגל (Google Search Console).
  7. עדכון קובץ robots.txt:
    • לוודא שקובץ robots.txt של האתר החדש נכון ולא חוסם בטעות את העכבישים של מנועי החיפוש (כן כן גוגל קוראת לבוט שעובר מאתר לאתר וסורק עכביש 🙂
  8. בדיקות זמינות וביצועים:
    • לבדוק שהאתר החדש נטען במהירות ואין בעיות טכניות.
    • לוודא שהאתר החדש מותאם למובייל.
  9. SEO באתר החדש:
    • לבדוק את תגיות המטא, הכותרות והטקסטים החלופיים לתמונות.
    • לבדוק מבנה URL וידידותיות למנועי החיפוש.
  10. עדכון קישורים חיצוניים:
    • לפנות לאתרים עם קישורים נכנסים חשובים ולבקש מהם לעדכן את הקישורים לאתר החדש.
  11. הגשת האתר החדש לגוגל:
    • להגיש את האתר החדש ל-Google Search Console ול-Bing Webmaster Tools.
    • לבצע סריקה ואינדוקס מחדש של האתר.
  12. מעקב ובקרה:
    • לעקוב אחרי התנועה והביצועים של האתר החדש בכלי מנהלי האתרים ובגוגל אנליטיקס.
    • לבדוק שההפניות פועלות כראוי ושהמיקומים במנועי החיפוש לא ירדו בצורה משמעותית.
    • לבצע בדיקות תקופתיות כדי לוודא שאין בעיות חדשות שמתגלות.
  13. פתרון בעיות:
    • אם מופיעות בעיות בקידום האורגני או בביצועים של האתר שלכם, חשוב לזהת אותן כמה שיותר מהר – לכן חשוב מאוד באת סיום העברת האתר להתחיל לבדוק את כל האתר. לעבור לינק לינק, עמוד עמוד, מוצר מוצר, לזהות ולתקן אותן במהירות האפשרית.
  14. ניהול תוכן ומלאי:
    • לוודא שכל פריטי המלאי, המוצרים והקטגוריות הועברו כהלכה.
    • לעדכן את המערכת לניהול מלאי ומכירות כך שתהיה מסונכרנת עם האתר החדש.
  15. לבדוק את החיבור של הסליקה והחשבוניות:
    • באתר החדש מאוד חשוב לראות שהכל תקים ואין בעיות תעניות שמפריעות למשתמש לסיים את הרכישה שלו בהצלחה.
    • חשוב לבדוק שהחשבוניות ואישורי ההזמנות עובדות כמו שצריך.
    • ניתן לבדוק שהחשבוניות ממשיכות בדיוק מהמספר הנכון – כדי שלא יהיו כפילויות של מספרי חשבוניות.
  16. בדיקת חוויית משתמש:
    • לוודא שהמעבר לאתר החדש לא פגע בחוויית המשתמש.
    • לבצע בדיקות שימושיות (Usability Testing) כדי לוודא שהלקוחות יכולים למצוא ולהזמין מוצרים בקלות.

גם אם אתם לא משנים את את הכתובת של האתר בדרך כלל הכתובת של האתר החדש לא תישמר לכם והשמות של כל העמודים הפנימיים ישתנו. זה קורא במיוחד כאשר מעבירים בצורה אוטומטית את כל המוצרים מאתר לאתר. או למשל אם מי שבונה את האתר או מעביר את המוצרים לאתר החדש לא מתייחס לזה ויוצר עמודים פנימיים של מוצרים עם כתובות URL שונות ממה שהיה עד כה.

באמצעות ביצוע כל הצעדים הללו, תוכל לטפל בבעיות שעלולות להתעורר במהלך העברת אתר איקומרס, ולהבטיח שהאתר החדש יתפקד כהלכה מבלי לפגוע בקידום במנועי החיפוש או בחוויית המשתמשים.

לסיכום, בניית חנות E-commerce ושמירה על הקידום של החנות הן משימות מאתגרות אך אפשריות. עלינו להתחיל בתכנון האתר ולבחון את הפלטפורמה המתאימה לצרכים שלנו. עלינו להבטיח קידום אורגני ושיווק דיגיטלי יעיל כדי להגדיל את הרווחים מהחנות הוירטואלית שלנו. עם התמיכה המתמידה והמקצועית, נוכל להבטיח שהאתר שלנו יהיה מוצלח וישמור על התוצאות הקיימות של הקידום שנעשה.

מייסד ומנכ"ל חברת אקזיט טכנולוגיות מאז שנת 2015. החברה מעניקה שירותי: אפיון ועיצוב אתרים ואפליקציות UI\UX | פיתוח אתרים, פיתוח אפליקציות ומערכות מורכבות | ניהול מוצרי דיגיטל | ניהול פרויקטים בדיגיטל | שיווק בדיגיטל 360° | ייעוץ לסטארטאפים | ייעוץ אסטרטגי וטקטי | ייעוץ למשקיעי אנג'ל.
Back To Top
Seraphinite AcceleratorOptimized by Seraphinite Accelerator
Turns on site high speed to be attractive for people and search engines.