ההבדל העיקרי בין שיווק דיגיטלי לשיווק מסורתי הוא בהתמקדותם השונה. שיווק מסורתי מתמקד בפעילויות שיווקיות מחוץ לרשת, כמו פרסום בטלוויזיה, בכתבי עת, ברדיו וכן הלאה. בניגוד לכך, שיווק דיגיטלי מתמקד בפעילויות שיווקיות באינטרנט ומשתמש בכלים דיגיטליים כגון אתרי אינטרנט, מדיה חברתית, מודעות גוגל, אימייל וכו'.
בנוסף, שיווק דיגיטלי מאפשר ניתוח מדדים מדוייקים יותר ובזמן אמת לגבי תפוקת הפעילויות השיווקיות ולאורך זמן, ומאפשר יעילות וכלכליות יותר בהשקעת התקציבים השיווקיים. כמו כן, הצרת יעדים מדוייקים ומתאימים יותר לקהל היעד המתאים לכל פרסום מאפשרת למפיצי הפרסומות לפתח אסטרטגיות מדוייקות יותר ולהגיע לקהל יעד רלוונטי יותר.
סופית, שיווק דיגיטלי מתאים יותר לזרמי התקשורת הקיימים בימנו, כאשר רוב האוכלוסייה משתמשת באינטרנט ובטכנולוגיות דיגיטליות בצורה רבה יותר מאשר בפעילויות מסורתי
ות. בכך, שיווק דיגיטלי מאפשר למפיצי הפרסומות להיות יעילים יותר בהגעה לקהל היעד ובכך להגדיל את התפוקה של הפעילויות השיווקיות. עם זאת, שיווק מסורתי עדיין חשוב ויכול להיות יעיל במספר תחומים כמו תעשיות פיזיות וביצועי מכירות פרטיות, וכן במספר מקרים כשצריך לגעת בקהל רחב יותר של אנשים באופן מקביל למסר השיווקי המסוים. לכן, בהחלט ניתן להשתמש בשילוב של שיווק דיגיטלי ושיווק מסורתי כדי להשיג את המטרות השיווקיות בצורה הטובה ביותר.