שיווק מקוון יכול להיות יעיל יותר משיווק לא מקוון מכמה סיבות:
יעילות עלות – שיווק מקוון יכול להיות יעיל יותר מבחינת עלות לצורך פרסום וקידום מוצרים ושירותים. למשל, מודעות מקוונות כמו גוגל אדס יכולות לגרום לתנועת תעבורה לאתר בתשלום נמוך יותר מאשר מודעות בעיתונים או בטלוויזיה.
ניתוח ומדידה – בשיווק מקוון ניתן לנתח ולמדוד את הפעילות שלנו בזמן אמת, כך שניתן לקבל משוב מהיר ולכוון את הפעולות והמסרים שלנו בהתאם. זאת בניגוד לפעילויות שיווק לא מקוונות, שלעיתים קרובות דורשות זמן רב יותר לניתוח ולמדידה ולא מאפשרות זרימת מידע בזמן אמת.
יעילות וקלות לשימוש – כלי שיווק מקוונים כמו מודעות במנועי חיפוש, דואר אלקטרוני ורשתות חברתיות יכולים להיות יעילים וקלים לשימוש עבור כל חברה. אם תוכנית השיווק הקיימת של החברה כוללת שיווק מקוון יסודי, ניתן להפעיל קמפיינים בקלות וביעילות עם כלי זמינים ומספיק