אוקיי, חברים. בואו נדבר על איך לבחור חברה לעיצוב אתרים והפעם במאמר זה נציג את כל מה שחשוב לדעת לפני שיוצאים למסע הזה. שבו, קחו משהו לשתות, כי זה הולך להיות מטורף.
קודם כל, תשכחו מכל מה שאי פעם קראתם על "פורטפוליו מרשים", "שנות ניסיון", ו"תארים נחשבים". כל זה שווה בערך כמו מסטיק דבוק מתחת לשולחן – כלומר, כלום.
הנה האמת המרה, וכדאי שתשבו: רוב המעצבים יודעים להעתיק דברים יפים מ- Pinterest ולשחק עם פוטושופ. וואו, איזה הישג. השאלה האמיתית היא – האם הם יודעים לחשוב? האם יש להם את היכולת לקחת את הרעיונות המטורפים שלכם ולהפוך אותם למשהו שאנשים ירצו באמת להסתכל עליו? ועוד יותר חשוב – האם הם מסוגלים לגרום לאנשים לעשות את מה שאתם רוצים שהם יעשו באתר שלכם?
אז איך, בוחרים מעצב שבאמת שווה את הכסף שלכם? הנה כמה טיפים שלא תשמעו בשום מקום אחר, אפילו לא מהדוד שלכם שחושב שהוא מבין באינטרנט כי יש לו חשבון פייסבוק:
- תעשו להם בלאגן במוח: אל תגידו להם מה אתם רוצים. זה משעמם וצפוי. במקום זה, זרקו להם משהו כמו "תעשו משהו שיגרום ללקוחות שלי לרצות לקנות גרביים, גם אם האתר שלי מוכר ספרי בישול". אם הם מסתכלים עליכם כמו על משוגעים – מעולה! זה אומר שהם מתחילים לחשוב. אם הם פשוט מהנהנים ואומרים "בטח, אין בעיה" – ברחו משם מהר.
- בדקו את חוש ההומור שלהם: שלחו להם מאמ מטומטם ותראו איך הם מגיבים. אם הם לא מבינים או, חמור מכך, לא צוחקים – לכו על מישהו אחר. אתם רוצים מישהו שמבין את השפה של האינטרנט, לא רובוט שיודע רק להשתמש בתוכנות. בונוס: אם הם שולחים לכם מימ עוד יותר מטומטם בחזרה – הם עברו לשלב הבא.
- תנו להם משימה בלתי אפשרית: "תעצבו לי לוגו ב-5 דקות". אם הם מצליחים – כל הכבוד, יש להם כישרון. אם הם אומרים לכם לאאאאאא… – עוד יותר טוב. זה אומר שיש להם עמוד שדרה ושהם מבינים את הערך של העבודה שלהם. אם הם פשוט מתחילים לעבוד על זה בלי לשאול שאלות – אולי הם צייתנים מדי.
- בדקו אם הם מכורים לקפה: מעצב בלי קפה זה כמו דג בלי מים, כמו פוליטיקאי בלי שקרים, כמו רשת חברתית בלי טרולים. אם הם לא שותים לפחות 5 כוסות ביום – תחשדו. אם הם שותים יותר מ-10 – תוודאו שיש להם ביטוח בריאות טוב.
- שאלו אותם על הכישלון הכי גדול שלהם: אם הם מספרים לכם על משהו באמת נוראי – זה מעולה. זה אומר שהם לקחו סיכונים והם כנים. אם הם אומרים שהם אף פעם לא נכשלו – הם או משקרים או משעממים להחריד. שניהם לא טוב.
- בדקו אם יש להם חיים: מעצב שעובד 24/7 הוא מעצב שרוף. אתם רוצים מישהו עם השראה, לא זומבי. שאלו אותם מה הם עושים בזמנם הפנוי. אם התשובה היא "מה זה זמן פנוי?" – תברחו. אם הם אומרים משהו כמו "אני אוסף בובות ברביות וינטג' ומשחק איתן סצנות מ'משחקי הכס'" – מצאתם יהלום.
- תנו להם לבקר את האתר הנוכחי שלכם: אם הם אומרים "וואו, זה מדהים!" – הם או עיוורים או משקרים. אם הם אומרים "יש פה המון מקום לשיפור" – הם כנים. אם הם אומרים "זה כל כך גרוע שאני צריך לשטוף את העיניים שלי באקונומיקה" – הם כנים מדי, אבל לפחות הם אמיתיים.
- בדקו אם הם יודעים להגיד "לא": בקשו מהם משהו ממש מטופש. כמו "אני רוצה שהלוגו שלי יהיה אננס רוקד עם כובע קאובוי". אם הם מסכימים לכל דבר – זה לא טוב. אתם רוצים מישהו עם דעה משלו, לא שטיח אנושי.
- שאלו אותם על הטרנד האחרון שהם שונאים: אם הם לא שונאים שום טרנד – הם לא מספיק ביקורתיים. אם הם שונאים את כל הטרנדים – הם אולי היפסטרים מדי. אתם מחפשים איזון, כמו ג'דיי של עיצוב.
- בדקו אם הם מבינים בבירה: זה לא קשור לעיצוב, אבל זה תמיד טוב לדעת. אם הם יכולים לדבר על IPA לעומת שטאוט במשך שעה – יש סיכוי טוב שהם ייקחו את העבודה שלהם ברצינות (ואולי תרוויחו שותף לשתייה).
- תנו להם אתגר אבסורדי: אמרו להם "תעצבו לי אתר שיגרום לאנשים לרצות לאמץ לוויתנים". אם הם מצליחים לחשוב על רעיון מטורף אבל הגיוני – הם גאונים. אם הם פשוט מסתכלים עליכם בבלבול – אולי הם לא מספיק יצירתיים.
- בדקו את הספרייה הדיגיטלית שלהם: אם יש להם רק תמונות מ-Shutterstock – לא טוב. אם יש להם אוסף עצום של מימים, GIFs מטורפים ותמונות מוזרות שהם צילמו בעצמם – מצוין. זה אומר שיש להם מקורות השראה מגוונים.
- שאלו אותם על הפנטזיה העיצובית שלהם: אם הם אומרים משהו כמו "לעצב את הממשק של חללית" או "ליצור לוגו שיראה טוב גם אחרי מלחמה גרעינית" – יש להם דמיון. אם הם אומרים "לעשות עוד אתר מסחר אלקטרוני" – אולי הם קצת משעממים.
- בדקו את יכולת האלתור שלהם: תנו להם אובייקט אקראי (נגיד, מברשת שיניים) ובקשו מהם לעצב לוגו בהשראתו תוך 2 דקות. אם הם מצליחים – יש להם יכולת לחשוב מחוץ לקופסה. אם הם נכנסים לפאניקה – אולי הם לא טובים בעבודה תחת לחץ.
- שאלו אותם על החלום הכי מוזר שלהם: זה לא קשור לעיצוב, אבל אנשים יצירתיים בדרך כלל יש להם חלומות מטורפים. אם הם מספרים לכם על חלום שבו הם רכבו על חתול ענק לירח – מעולה. אם הם אומרים שהם אף פעם לא זוכרים חלומות – אולי הם לא מספיק יצירתיים (או שהם פשוט ישנים ממש טוב).
בקיצור, אל תחפשו סתם "מעצב טוב". זה משעמם וזה מה שכולם עושים. במקום זה, חפשו בן אדם אמיתי עם מוח, חוש הומור, ויכולת לחשוב מחוץ לקופסה. מישהו שיכול לקחת את הרעיונות המטורפים שלכם ולהפוך אותם למשהו שאנשים באמת ירצו להסתכל עליו ולהשתמש בו.
זכרו – העיצוב הוא לא רק על איך הדברים נראים. זה על איך הם עובדים, איך הם גורמים לאנשים להרגיש, ואיך הם משיגים את המטרה שלכם. אז תהיו פתוחים, תהיו מוכנים להיות מופתעים, ואל תפחדו לקחת סיכונים.
אם אתם לא מרגישים לפחות קצת מבולבלים, קצת נרגשים, וקצת מפוחדים במהלך התהליך, אתם כנראה עושים את זה לא נכון. אז קדימה, צאו למסע המטורף הזה של מציאת המעצב המושלם. ומי יודע? אולי בסוף תמצאו לא רק מעצב, אלא גם חבר לחיים.
אל תפנו לחברה לעיצוב אתרים בלי בריף מוכן
* מצורף קובץ להורדה של בריף לאתר אינטרנט:
לפני שאתם מרימים טלפון או שולחים מייל לחברת עיצוב אתרים, עצרו רגע וחשבו – האם אתם באמת מוכנים? הכנת בריף מפורט היא צעד קריטי שרבים מזניחים, אך הוא יכול להיות ההבדל בין פרויקט מוצלח לבין סיוט של בזבוז זמן וכסף.
בריף טוב הוא כמו מפת דרכים לאתר החלומות שלכם. הוא מגדיר בבהירות את המטרות, קהל היעד, והפונקציונליות הנדרשת. זה לא רק חוסך זמן יקר בפגישות ותיקונים אינסופיים, אלא גם מבטיח שהחברה שתבחרו תבין בדיוק מה אתם רוצים.
חשבו על זה ככה – אתם לא הייתם הולכים לאדריכל לתכנן את ביתכם בלי רעיון ברור לגבי מה אתם רוצים, נכון? אותו דבר חל על האתר שלכם. בריף מוכן מראה מקצועיות ורצינות מצדכם, ומאפשר לחברת העיצוב להציע הצעת מחיר מדויקת יותר.
אז לפני שאתם ממהרים לצלול לעולם עיצוב האתרים, קחו צעד אחורה. השקיעו זמן בהכנת בריף מקיף. התוצאה? תהליך חלק יותר, תקשורת טובה יותר עם המעצבים, ובסופו של דבר – אתר שבאמת משקף את החזון שלכם. זכרו, ההכנה היא המפתח להצלחה בכל פרויקט, ועיצוב אתרים אינו יוצא מן הכלל.Cop
איך ניתן לבחון את מעצב האתרים עוד במעמד הפגישה?
אם קראת את החלק הראשון והגעת עד לכאן אז עכשיו עוברים לחלק הרציני של בחירת המעצב לאתר שלך. הנה כמה תובנות ייחודיות שלא תמצא בקלות באינטרנט:
- "מבחן הקפה": בפגישה הראשונה עם המעצב, הזמן קפה. שים לב איך הוא מתייחס לבריסטה. זה יכול לחשוף הרבה על האישיות שלו ואיך הוא מתייחס לאנשים. מעצב שמכבד את כולם עשוי להיות קשוב יותר לצרכי הלקוחות שלו.
- "טכניקת השלושה": בקש מהמעצב לתאר את הפרויקט האחרון שלו בשלוש מילים בלבד. זה יבחן את יכולת התמצות והחשיבה היצירתית שלו, שתיהן תכונות חיוניות בעיצוב אתרים.
- "אתגר הסקיצה המהירה": תן למעצב רעיון מופרך לאתר (למשל, חנות מקוונת למכירת אוויר) וביקש ממנו לשרטט סקיצה ראשונית תוך 5 דקות. זה יבחן את היכולת שלו לחשוב מחוץ לקופסה ואת היכולות המקצועיות שלו, כי באמת מעצב מקצועי כן יכול לעשות את זה ובקלות.
- "השאלה הקריטית": שאל את מעצב האתרים על תהליכי העבודה שלו ואיך הוא מתמודד עם אתגרים במהלך פרויקט. האם הוא מדבר על תהליכי אפיון, פרוטוטיפינג, בדיקות משתמש והתאמות? שאלות אלו יכולות לחשוף יכולת ייעוץ והתמקדות באיכות העבודה שלו.
- "הבדיקה הטכנית": בקש ממעצב האתרים להראות לך דוגמאות מהפרויקטים האחרונים שלו, ובקש לראות את האתרים הפועלים של עסקים אחרים שהוא עיצב. זה יעזור לך להעריך את המיומנויות הטכניות שלו ואת איכות העיצובים שהוא מספק.
- "בדיקת תקשורת והבנה": בדוק איך מעצב האתרים מציין ומסביר את רעיונותיו ופתרונותיו. האם הוא מסוגל להביע רעיונות בצורה ברורה ולהבין את צרכי העסק שלך? תקשורת יעילה היא מפתח להבנה טובה ולפתרונות איכותיים.
- "בדיקת התקשורת הבינאישית": בקש ממעצב האתרים לתאר איך הוא ניהל פרויקטים בעבר עם צוותים אחרים או עם לקוחות. שאלות על איך הוא ניהל את התקשורת, פתרונות לסכסוךים והצלחות שלו בכך יכולות להראות את יכולתו להתמודד עם אתגרים במעמד פגישה.
- "בדיקת היכולת היצירתית": תן למעצב האתרים תרחיש מסוים או אתגר ובקש ממנו להציע רעיון יצירתי לפתרון הבעיה. דוגמא כזו יכולה להציג את יכולתו לחשוב מחוץ לקופסה ולהביא רעיונות חדשים ומקוריים לפרויקטים.
- "בדיקת היכולת הקריאטיבית": בקש ממעצב האתרים להציג דוגמאות של עיצובים ייחודיים שיצר בעבר, או לבנות סקיצה על המקום לפרויקט דמוי. זה יכול לעזור לך לראות אם סגנון העבודה שלו מתאים לך ואם הוא מסוגל ליצור עיצובים מרהיבים ומרשימים.
- "בדיקת יכולת הפתרון בעיות": שאל את מעצב האתרים על חוויות בעבר בהתמודדות עם בעיות ואתגרים במהלך פרויקטים. בקש ממנו לתאר איך הוא זיהה את הבעיה, פתר אותה והצליח להשגת תוצאות מוצלחות. זה יכול להראות על יכולתו להתמודד עם אתגרים בזמן אמת ולמצוא פתרונות אפקטיביים.
אולי לא צריך להשתמש בכל הדרכים לבחון את המעצב שלך אבל חשוב שתחזיק כמה קלפים בשרוול לפני הפגישה.
איך מתחילים לחפש חברה לבניית אתרים?
טוב, בואו נדבר רגע על איך מתחילים לחפש חברה שתעצב לנו את האתר. זה יכול להיות סיוט אמיתי, נכון? יש כל כך הרבה אפשרויות ממה בכלל להתחיל?
קודם כל, צריך להבין מה בדיוק אנחנו רוצים. אתר תדמית? חנות מקוונת? אולי משהו מורכב יותר? זה קריטי כי זה יעזור לנו לסנן את החברות שלא מתאימות.
אחר כך, כדאי לשאול חברים או אנשי עסקים שאנחנו מכירים. אולי יש להם המלצות טובות? או לחילופין, אזהרות מפני חברות שכדאי להתרחק מהן. זה תמיד עוזר לשמוע מניסיון של אחרים.
עכשיו, אפשר להתחיל לחפש באינטרנט. אבל תיזהרו – לא כל מה שנוצץ זהב. יש חברות שיש להן אתרים מרשימים, אבל בפועל הן לא כאלה טובות. לכן, חשוב לבדוק המלצות וביקורות של לקוחות קודמים.
כדאי גם להסתכל על הפורטפוליו של החברות. זה יכול לתת לכם רעיון טוב על הסגנון והיכולות שלהן. אם אתם רואים אתרים שאתם אוהבים, זה סימן טוב.
אל תתביישו לפנות לכמה חברות ולבקש הצעות מחיר. זה יעזור לכם להשוות לא רק מחירים, אלא גם את הגישה שלהן לפרויקט שלכם.
ודבר אחרון – תסמכו על התחושות שלכם. אם משהו נראה לכם חשוד או לא מתאים, כנראה שכדאי להמשיך לחפש. בסוף, אתם צריכים לעבוד עם אנשים שאתם מרגישים איתם בנוח.
זה תהליך שיכול לקחת זמן, אבל אל תתייאשו. בסוף, כשתמצאו את החברה הנכונה, זה יהיה שווה את כל המאמץ. ואם תצליחו? יהיה לכם אתר מדהים שיעזור לעסק שלכם לצמוח. אז קדימה, תתחילו לחפש!
טבלה להשוואה בין חברות לעיצוב אתרים
השתמשו בטבלה זאת על מנת להשוות ולהחליט איזה חברה לעיצוב אתרים היא בדיוק מה שאתם צריכים.
* הטבלה להמחשה בלבד – המטרה להציג לכם כיצד יש למלא את הטבלה.
פרמטרים | חברה A | חברה B | חברה C | חברה D | חברה E |
---|---|---|---|---|---|
ניסיון | 10 שנים | 8 שנים | 5 שנים | 15 שנים | 7 שנים |
תיק עבודות | מגוון ורחב | ממוקד בתעשיות מסוימות | בינוני | נרחב ומתקדם | קטן אך איכותי |
שירותים מוצעים | עיצוב, פיתוח, תחזוקה | עיצוב ופיתוח בלבד | עיצוב, פיתוח ושיווק | עיצוב, פיתוח, תחזוקה ושיווק | עיצוב ופיתוח |
מחיר | גבוה | בינוני | נמוך | גבוה מאוד | בינוני |
המלצות לקוחות | מצוינות | טובות מאוד | טובות | מצוינות | טובות |
באיזה קבצים אני אקבל את התוצר | Ilusstrator, photoshop, jpg, png | Figma, Photoshop | Ilusstrator, photoshop, jpg, png | Figma, Photoshop | Figma, Photoshop |
תמיכה ושירות לקוחות | 24/7 | בשעות עבודה בלבד | 24/7 | 24/7 | בשעות עבודה בלבד |
זמינות וזמן אספקה | מהיר | בינוני | איטי | מהיר מאוד | בינוני |
ייחודיות בעיצובים | יצירתיים ומותאמים אישית | קונבנציונליים | חדשניים | ייחודיים מאוד | יצירתיים |
התאמה אישית לצרכים | גבוהה | בינונית | גבוהה מאוד | גבוהה מאוד | בינונית |
הסברים לפרמטרים:
- ניסיון: משך הזמן שהחברה פועלת בתחום עיצוב האתרים.
- תיק עבודות: היקף ואיכות העיצובים שהחברה ביצעה בעבר.
- שירותים מוצעים: מגוון השירותים שהחברה מספקת (עיצוב, פיתוח, תחזוקה, שיווק וכו').
- מחיר: טווח המחירים של השירותים שמציעה החברה.
- המלצות לקוחות: איכות הביקורות וההמלצות שקיבלה החברה מלקוחות קודמים.
- באיזה קבצים אני אקבל את התוצר: מהו הפורמט בוא אני אקבל את התוצר הסופי עבורו אני משלם.
- תמיכה ושירות לקוחות: זמינות התמיכה והשירות ללקוחות.
- זמינות וזמן אספקה: משך הזמן הנדרש להשלמת הפרויקט וזמינות החברה להתחיל בעבודה.
- ייחודיות בעיצובים: רמת היצירתיות והייחודיות בעיצובים שמציעה החברה.
- התאמה אישית לצרכים: יכולת החברה להתאים את השירותים לצרכים הייחודיים של הלקוח.
איזה חברה לעיצוב אתרים היא המומלצת ביותר?
בעולם הדיגיטלי המתפתח במהירות, השאלה "איזו חברה לעיצוב אתרים היא המומלצת ביותר?" היא כמו לשאול איזה צבע הוא היפה ביותר – התשובה תלויה בעיני המתבונן ובצרכים הייחודיים שלו.
נכון להיום, ישנן מאות, אם לא אלפי, חברות לעיצוב אתרים הפועלות בשוק. כל אחת מהן מביאה לשולחן סט ייחודי של כישורים, ניסיון וגישה לעיצוב. חלקן מתמחות באתרים מינימליסטיים ונקיים, בעוד אחרות מעדיפות עיצובים עשירים ומורכבים. יש כאלה שמתמקדות בחנויות מקוונות, ואחרות שמצטיינות באתרי תדמית לחברות.
במקום לחפש את החברה ה"מומלצת ביותר", כדאי לחשוב על מה שהעסק שלך באמת צריך. האם אתה זקוק לאתר שיוכל לטפל בנפח גדול של מכירות? או אולי אתה מחפש פלטפורמה שתציג את היצירות שלך בצורה הטובה ביותר? התשובות לשאלות אלו יובילו אותך לחברה שמתאימה בדיוק לצרכים שלך.
זכרו, העיצוב הוא רק חלק מהמשוואה. חשוב לא פחות זאת ההבנה הטכנית של צוות העיצוב, חשוב לעצב אתרים ישימים עם ירידה לפרטים הקטנים שיכווינו את צוות הפיתוח. חברה לעיצוב אתרים היא כמו חברת אדריכלים – לכן הרבה פעמים עדיף לבחור חברה שיכולה לעצב ולפתח. אם חשוב לך לקבל תכנון מקצועי של אתר אינטרנרט, כדאי לבחור חברה שמצטיינת גם בעיצוב האתר וגם בבניית האתר עם דגש על יכולות עיצוביות המתאימות לדרישות הפרויקט.
בסופו של דבר, הבחירה הטובה ביותר היא זו שמשלבת בין הצרכים הטכניים, התקציב, והחזון העיצובי שלך. אל תחשוש לקחת את הזמן, לחקור אפשרויות שונות, ולשאול שאלות. האתר שלך הוא הפנים הדיגיטליות של העסק שלך, וההשקעה בבחירה הנכונה תשתלם בטווח הארוך.
אז במקום לחפש את החברה ה"מומלצת ביותר", התמקד במציאת החברה המתאימה ביותר עבורך. זו שתבין את החזון שלך, תתרגם אותו לעיצוב מרהיב, ותלווה אותך לאורך כל הדרך.